VO Event mixte een zomer lang de energie van Electrabel
Smi-i-i-i-le, je wordt gemixt! Een ongewone fotoshoot
Een nieuw event concept
Electrabel werd overtuigd door de zowel creatieve als concrete aanpak van VO Event. “Ze vielen voor het idee, maar vooral ook door de uitwerking en door het feit dat we trouw bleven aan het concept dat we voorstelden”, vervolgt Fabian Vanhouche. Voor dit partnership ontwikkelde VO Event een nieuw event concept: een animatie met een software die gezichten morpht. De slogan: mix je energie.
Electrabel wou een animatie die emoties opwekt en mensen samenbrengt. “Het was niet de bedoeling te rekruteren op de locaties, maar het imago te versterken. We wilden een link hebben met energie en het menselijke aspect en de gedachte van het delen behouden”.
Met de Electrabel Energy Mix leverde VO Event een sleutelklaar concept af: een ongewone fotoshoot. “We zochten naar iets dat rechtstreeks én onrechtstreeks voor extra zichtbaarheid zou zorgen. We wilden niet alleen dat de mensen zouden deelnemen, maar ook dat ze zouden kijken. Daarom hebben we de kandidaten op een podium gezet zodat de animatie zeer zichtbaar zou zijn.”
Een technologisch hoogstandje
Een fotograaf maakte een portretfoto van de kandidaten en van twee of drie vrienden of familieleden. Daarna kroop iedereen op een fiets om al trappend hun respectievelijke foto’s te “mixen”, waardoor een nieuw samengesteld beeld ontstond van al hun gezichten.
Elke deelnemer kreeg één afdruk van zijn/haar nieuwe gezicht. De actie was dezelfde op de drie evenementen, maar aangepast aan de omvang en het aantal bezoekers.
“Het succes was compleet en de sfeer was fantastisch. We hebben de doelstellingen ruimschoots overtroffen (+ 35 %) met bijna 80 afdrukken per uur!”, legt Fabian Vanhouche uit. “Het was echt een animatie voor alle leeftijden, mensen kwamen zich met hun hele gezin laten mixen, alle generaties door elkaar. We zijn erin geslaagd tweelingen te mixen en er zijn zelfs enkele deelnemers langsgekomen om zich met hun hond te laten “mixen”. Gelukkig beschikten we over een zeer goede morphing software en dito graficus!”
Maximale zichtbaarheid!
De actie vergde een grote inzet aan menselijke middelen: 64 medewerkers intern en 6 mensen ter plaatse, en een team voor de opbouw en afbraak.
In totaal passeerden deze zomer 15 657 mensen de revue op het Electrabel-podium. Ze namen deel aan 5524 sessies. "Als we ons baseren op Facebook-studies die zeggen dat elke publicatie gezien wordt door 15 à 30 % van onze vrienden, dan bereikten we zo’n 60.000 mensen via de sociale netwerken”, verduidelijkt Fabian Vanhouche.