Nieuwe overwinning voor VO Communication tijdens Trophées de l’Evénement in Cannes
Vorige donderdag sleepte VO Communication tijdens Trophées de l’Evénement in Cannes de prijs voor het “meest uitzonderlijke evenement van 2015” in de wacht voor de organisatie van de Tweehonderdste verjaardag van de Slag bij Waterloo.
De Franse en Europese eventsector was vorige donderdag, 14 april, massaal op post in het prestigieuze Palais des Festivals in Cannes voor de 10de editie van de Trophées de l’Evénement. Tijdens deze ceremonie, georganiseerd door HEAVENT en GROUP EVENEMENTISI, worden de meest opvallende evenementen van het jaar bekroond.
De viering van de Tweehonderdste verjaardag van de Slag bij Waterloo, georganiseerd door VO Communication in samenwerking met Verhulst Events & Partners, werd tot winnaar verkozen in de categorie "meest uitzonderlijke evenement van 2015", dit door een jury bestaande uit professionelen uit de communicatie- en eventsector.
Waterloo 2015 is met deze trofee niet aan zijn proefstuk toe. VO Communication en Verhulst Events & Partners namen vorige woensdag tijdens de Best Event Awards ook al de Golden Award en de Insurance & Safety Award in ontvangst voor de realisatie van Waterloo 2015. In november 2015 kon VO communication, tijdens de EuBEA Awards in Sevilla, al de titels van Beste Europese evenement, Beste Publieksevenement en Beste Viering aan zijn palmares toevoegen en nam het ook de titel van Beste Europese evenementenbureau van 2015 mee naar huis.
Waterloo 2015 in een notendop:
- Een evenement met internationale allures
- De grootste historische reconstructie ooit in Europa (5.253 re-enactors met 50 verschillende nationaliteiten, 360 paarden, 100 kanonnen, …)
- 128.000 bezoekers in 2 dagen
- Een enorme technische en logistieke organisatie
- Een promotie- en mediacampagne met wereldwijd succes (622 geaccrediteerde journalisten, 55 internationale persagentschappen, 88 televisiezenders,…)
- 11.500 online artikels, wereldwijd, over Waterloo 2015
- 467.000 unieke bezoekers op de website van het event (uit meer dan 100 landen)
- 15.108 fans op Facebook uit 45 landen